✔ Kostenbesparend   ✔ Probeer 14 dagen gratis   ✔ Al 20 jaar dé specialist   ✔ Gratis adviesgesprek
033 200 7760
033 200 7760
info@digireceptie.nl
DigiReceptie logoDigiReceptie logo
  • Home
  • Functies
  • Software
  • Hardware
  • Referenties
  • Faq
  • Contact
  • Blog
  • Support

Gratis demo van DigiReceptie

✔ Probeer 14 dagen gratis    ✔ Al 20 jaar dé specialist
DigiReceptie logoDigiReceptie logo

Home

Functies

Software

Hardware

Referenties

Faq

Blog

Contact

Support

Starten met DigiReceptie

DigiReceptie logo

< Naar support home

Een gewoon bezoek wordt een ‘bijzondere klantreis’

Bezoek uitnodigen is vaak een van de eerste contactmomenten met uw organisatie. Voor een professionele eerste indruk is het daarom belangrijk dat er een uniform plan is: ‘zo nodigen wij bezoekers uit’

De fax werd Email, de caissière zelfscanner en vliegen kan eenvoudig met een QR-code als ticket. Nu is het tijd voor het moderniseren van ‘Papieren bezoekersregistratie’. De tijd van een standaard gedateerde saaie agenda uitnodiging is wat ons betreft voorbij. DigiReceptie geeft uw bezoeker meteen een professionele indruk door een keurige mail in uw huisstijl te versturen. In deze mail de afspraak-informatie, een routebeschrijving, parkeerinstructies, de wifi code, een PDF met Covid gezondheids- en bezoekersvoorwaarden en natuurlijk een QR-code om snel en simpel contactloos aan te melden bij binnenkomst. ‘Er is maar één kans voor de eerste indruk’.

Verandering is altijd wennen. Waarschijnlijk wordt er al jaren gewerkt met agenda software zoals Outlook of Google. Ondanks dat DigiReceptie op veel manieren kán werken, adviseren we bezoek uit te nodigen via het DigiReceptie Portaal. Alle informatie kan eenvoudig op 1 regel worden ingevoerd. Hierdoor zijn gegevens altijd compleet ipv alleen een mailadres en er wordt een professionele uitnodiging met QR-code verstuurd.

Werkwijze 1 via het DigiReceptie WebPortaal

Werkwijze 1
via het DigiReceptie WebPortaal

Deze werkwijze gaat even snel als met de huidige agenda software, met als voordeel dat extra informatie kan worden toegevoegd zoals bedrijfs- voor- en achternaam, 06 nummer en kenteken kan worden ingevoerd. De bezoeker krijgt een uitnodigingsmail in uw huisstijl voorzien van QR-code voor snel aan- en afmelden, routebeschrijving, Covid- en parkeerinstructies en Wifi login. Veel bezoekersvragen worden zo vooraf al beantwoord, de klantreis is begonnen.

Het vervangt hiermee de standaard en onpersoonlijke agenda uitnodiging. Via de agenda-link is het mogelijk om afspraken die in DigiReceptie zijn gemaakt direct in elk type agenda terug te zien.

Werkwijze 2 met uw bestaande agenda software

Werkwijze 2
met uw bestaande agenda software

Om een bezoeker vooraf aan te melden in DigiReceptie moet het unieke mailadres in het BCC-veld van de agenda uitnodiging gezet worden. Dit unieke mailadres staat links onder op de ‘Aanmeldpagina’ van het DigiReceptie Portaal. Bij een vooraanmelding kan DigiReceptie, naast de uitnodiging uit de agenda, ook een uitnodigingsmail vanuit versturen met QR-code voor snel aanmelden. De bezoeker ontvangt dan 2 mails.

Let op: gegevens die niet bekend zijn op de computer van de afspraak-organisator zoals bedrijfs- voor- en achternaam en 06 nummer kunnen niet worden gepresenteerd binnen DigiReceptie. Deze data mist simpelweg.

Werkwijze 3 via een geautomatiseerde API koppeling

Werkwijze 3
via een geautomatiseerde API koppeling

Er verandert voor de gebruikers niets aan de manier waarop nu bezoek wordt uitgenodigd. Als DigiReceptie via een API is gekoppeld met uw agenda software zoals Microsoft 365 worden afspraken automatisch gesynchroniseerd.

Let op: gegevens die niet bekend zijn op de computer van de afspraak-organisator zoals bedrijfs,- voor- en achternaam en 06 nummer kunnen niet worden gepresenteerd binnen DigiReceptie. Deze data mist simpelweg.

* alleen mogelijk met een Enterprise licentie
* koppelen is maatwerk/investering
* klik voor meer informatie over koppelen

In praktijk zien we dat bij werkwijze 2 vaak wordt vergeten het DigiReceptie mailadres in cc van de agenda uitnodiging zetten, waardoor de bezoeker niet wordt herkend. Dat is geen fijn ontvangst. Werkwijze 3 vraagt geen transformatie van de organisatie, men kan blijven werken op de huidige manier. Hierbij komt niet altijd Hospitality verhogende data door, zoals voor- achter- en bedrijfsnaam en 06 nummer omdat deze niet bekend waren op de computer van de afspraak-organisator. ‘Beste ’ mist dan bijvoorbeeld als kop in de uitnodigingsmail en zoekfuncties missen.

Uitnodiging via receptionist(e)

In een structuur waarbij de receptionist(e) de uitnodigingen verstuurd blijft de werkwijze voor de medewerkers onveranderd. Alleen de receptionist(e) heeft toegang tot het DigiReceptie WebPortaal en kan uit naam van de medewerker het bezoek vooraanmelden. Als bezoek niet is vooraangemeld kan de bezoeker zelf tijdens het aanmelden zijn of haar gegevens invullen en een medewerker kiezen.

Comments are closed

Start vandaag nog met DigiReceptie

Maak vrijblijvend gebruik van de proefperiode. Geen verplichtingen, geen risico.

Start vandaag nog met DigiReceptie

Digireceptie B.V.

Leusderend 3832

3832 RC Leusden

Telefoon 033 200 7760

info@digireceptie.nl

Links

Homepage

Functies

Software

Hardware

Referenties

Faq

Contact

Support

Starten

Sitemap

Privacy/disclaimer

Algemene voorwaarden

©2025 DigiReceptie

DigiReceptie logo

Homepage

Functies

Software

Hardware

Referenties

Faq

Contact

Support

Starten

Digireceptie B.V.

Leusderend 3832

3832 RC Leusden

Telefoon 033 200 7760

info@digireceptie.nl

DigiReceptie logo

Algemene voorwaarden

©2025 DigiReceptie
Privacy/disclaimer

Om die dienstverlenende functie van de ICT branche te ondersteunen, is er behoefte aan soft skills. Dat is waar DigiReceptie een meerwaarde creëert bij de ontvangst van je bezoek. Met onze specialistische kennis integreren we standaardoplossingen zorgvuldig in jouw specifieke situatie. Door de inzet van onze slimme software wordt een efficiëntieslag gerealiseerd met een minimalisering van risico’s op het gebied van continuïteit, dataverlies en hoge kosten. DigiReceptie kan direct geïntegreerd worden en op bestaande ITarchitectuur worden aangesloten.

Close
Binnen de logistieke sector is grote behoefte aan sociale innovatie. DigiReceptie is dan een digitale tool, maar ondersteunt en versterkt juist de sociale factor binnen het bedrijf. Tevens versterkt de inzet van DigiReceptie het imago door de professionele, efficiënte en eenvoudige manier van werken. DigiReceptie is uiterst klantvriendelijk, je bespaart op kosten voor personeel, voldoet aan de strenge privacy regelgeving en houdt tijd over voor het waardevolle échte klantencontact.
Close
Binnen de logistieke sector is grote behoefte aan sociale innovatie. DigiReceptie is dan een digitale tool, maar ondersteunt en versterkt juist de sociale factor binnen het bedrijf. Tevens versterkt de inzet van DigiReceptie het imago door de professionele, efficiënte en eenvoudige manier van werken. DigiReceptie is uiterst klantvriendelijk, je bespaart op kosten voor personeel, voldoet aan de strenge privacy regelgeving en houdt tijd over voor het waardevolle échte klantencontact.
Close